Klachten

Wijs! en de aangesloten scholen zetten zich maximaal in om het beste te bieden voor u en uw kind. Toch kan het voorkomen dat ouders en de school van mening verschillen of dat ouders ontevreden zijn over de aanpak van een bepaalde situatie. In dergelijke gevallen is het de bedoeling dat deze kwesties eerst binnen de school worden besproken en opgelost tussen leerlingen, ouders, personeel en andere betrokkenen. Meestal leidt dit tot een bevredigende oplossing. Mocht u er samen met de leerkracht en schoolleiding niet uitkomen en blijft de klacht in uw ogen onopgelost, dan kunt u contact opnemen met de interne contactpersoon op school of de klachtenregeling raadplegen.

 

Klachtenregeling

De klachtenregeling bevat informatie over de procedure voor het indienen van een melding of klacht. Hierin vindt u ook de contactgegevens van de interne contactpersonen per school, de externe vertrouwenspersoon van de stichting, de landelijke geschillencommissie en de Vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs.

Bekijk hier de klachtenregeling van Wijs!. 

 

Klokkenluidersregeling

Het doel van een klokkenluidersregeling is om medewerkers, ouders en andere betrokkenen een veilige en vertrouwelijke manier te bieden om ernstige misstanden binnen een organisatie te melden.

Bekijk hier de klokkenluidersregeling van Wijs!. 

 

Externe vertrouwenspersonen

De externe vertrouwenspersoon is een onafhankelijke deskundige buiten de organisatie. U kunt bij hen terecht om uw verhaal te delen, advies in te winnen en vragen te stellen over de procedure voor het indienen van een klacht. Hieronder vindt u zijn gegevens:- Joop Hoogendoorn (te bereiken via: ext.vertr.persoon@gmail.com en 06-43032083)

De externe vertrouwenspersoon neemt na ontvangst van uw e-mail zo spoedig mogelijk contact met u op.